blog

BAYRAM SONRASI DETOKS İÇİN YAPILMASI GEREKENLER

Hepimiz bayramda sevdiklerimizle bir araya geldik. Zengin sofralar kurduk. Bununla birlikte bayram klasiği tatlı tüketimini de biraz fazla kaçırdık. Fazla fazla kalori aldık. Şimdi ise detoks zamanı!

Toksinlerin, şişkinliğin ve bayramda alınan fazla kiloların atılması için detoks programlarının 2-3 gün uygulanması yeterlidir.

Tatlı meyveler: Detoks için tüketilmesi gereken en önemli besinlerdir. Meyveler tam bir vitamin deposu ve antioksidan ve lif bakımından da oldukça zengindir. Özellikle yağlardan kurtulmak için toksinlerden arınmanın en iyi yolu meyve tüketmektir.

Su: Detoks sırasında yeterli su tüketimi de ihmal edilmemelidir. Günde ortalama 2-2,5lt su içilmelidir.

Şeker: Bayramda aldığımız yoğun miktardaki şekeri hesaba katarsak detoks sırasında şeker kullanmaktan kaçının.

Tam Tahıllar: Tahıllı besinler yüksek derecede lif içerir. Özellikle yulaf gibi besinler protein alımınızda da oldukça etkilidir. Sindirim sisteminizi düzenleyerek sizi şişkinlikten korur.

Detoks için Örnek Menü

Sabah Kahvaltısı

– 1 bardak yeşil çay (şekersiz)
– 2 kibrit kutusu kadar beyaz peynir
– 2 dilim tam buğday ekmeği
– Domates, salatalık, yeşilbiber, bol maydanoz

Öğle

– 1 kâse çorba
– 6-7 yemek kaşığı dolusu sebze yemeği (mevsim sebzeleri)
– 1 su bardağı dolusu yoğurt
– 1 tatlı kaşığı zeytinyağlı salata + limon+ sirke (bol yeşillikli)
– 2 dilim tam buğday ekmeği

Ara Öğün

– 1 adet elma

Akşam

– 1 kâse çorba
– 6-7 yemek kaşığı dolusu sebze yemeği (mevsim sebzeleri)
– 1 su bardağı dolusu yoğurt
– 1 tatlı kaşığı zeytinyağlı salata + limon+ sirke (bol yeşillikli)
– 2 dilim tam buğday ekmeği

Not: Bu bilgiler internetten derlenerek hazırlanmıştır. Herhangi bir rahatsızlığınızda lütfen doktorunuza başvurunuz!

 

 

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir