BAYRAM SONRASI DETOKS İÇİN YAPILMASI GEREKENLER

Hepimiz bayramda sevdiklerimizle bir araya geldik, zengin sofralar kurduk. Bununla birlikte bayram klasiği olan tatlı tüketimini de biraz fazla kaçırdık, fazla fazla kalori aldık. O zaman şimdi detoks zamanı!

Şişkinlikten ve bayramda alınan fazlalıklardan kurtulmak için detoks programlarının 2-3 gün uygulanması yeterlidir.

Tatlı meyveler: Detoks için tüketilmesi gereken en önemli besinlerdir. Meyveler tam bir vitamin deposudur; antioksidan ve lif bakımından da oldukça zengindir. Özellikle toksinlerden kurtulmak için en iyi yol meyve tüketmektir.

Su: Detoks sırasında yeterli su tüketimi de ihmal edilmemelidir. Günde ortalama 2-2,5lt su içilmelidir.

Şeker: Bayramda aldığımız yoğun miktardaki şekeri hesaba katarsak detoks sırasında şeker kullanmaktan kaçının.

Tam Tahıllar: Tahıllı besinler yüksek derecede lif içerir. Özellikle yulaf gibi besinler protein alımınızda da oldukça etkilidir. Sindirim sisteminizi düzenleyerek sizi şişkinlikten korur.

Detoks için Örnek Menü

Sabah Kahvaltısı

– 1 bardak yeşil çay (şekersiz)
– 2 kibrit kutusu kadar beyaz peynir
– 2 dilim tam buğday ekmeği
– Domates, salatalık, yeşilbiber, bol maydanoz

Öğle

– 1 kâse çorba
– 6-7 yemek kaşığı dolusu sebze yemeği (mevsim sebzeleri)
– 1 su bardağı dolusu yoğurt
– 1 tatlı kaşığı zeytinyağlı salata + limon+ sirke (bol yeşillikli)
– 2 dilim tam buğday ekmeği

Ara Öğün

– 1 adet elma

Akşam

– 1 kâse çorba
– 6-7 yemek kaşığı dolusu sebze yemeği (mevsim sebzeleri)
– 1 su bardağı dolusu yoğurt
– 1 tatlı kaşığı zeytinyağlı salata + limon+ sirke (bol yeşillikli)
– 2 dilim tam buğday ekmeği

Not: Bu bilgiler internetten derlenerek hazırlanmıştır. Herhangi bir rahatsızlığınızda lütfen doktorunuza başvurunuz!

 

 

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir