yag_yakan_yiyecekler_blog (1)

BU YİYECEKLER YAĞ YAKIYOR!

Tükettiğimiz birçok yiyecek vücudumuzda belirli oranda yağ depolanmasına sebep olur. Fakat aralarında bazıları var ki içerdikleri vitamin, mineral ve lifler sayesinde; tam tersine yağ yakmaya yarar. Bu yiyecekleri tükettiğinizde aldığınız kalorileri düşünmenize hiç gerek yok! Çünkü doğru miktarlarda tükettiğinizde vücuttaki yağ oranını azaltmakla kalmayıp yeni yağ oluşumunu engelliyorlar. Vücudunuzda önemli oranda yağ yakılmasını sağlayan bu besinlerin ortak özelliği ise sizi uzun süre tok tutmaları! Bunlardan öne çıkanlara beraber göz atalım…

Kırmızı biber: Kırmızı biberin acılığını veren “capcaicin” maddesi kan dolaşımını hızlandırarak vücudumuzun ısısını arttırır. Bu etkiyle yağ yakılması sağlar. Metabolizmanın hızlanmasını sağlayan kırmızı acı biber zayıflamaya en büyük yardımcılardan biri.

Yağsız etler: Proteinleri sindirmemiz zor olduğundan, vücut öncelikle yağları sindirir. Etler yüksek oranda protein içerdiğinden dolayı metabolizma hızı artar. Tavuk, balık, hindi gibi yağsız beyaz etler kalori yakılmasını hızlandırır.

Yulaf: Uzun süre tok tutmasıyla büyük öneme sahip olan yulaf, lifli yapısı ve düşük glisemik indeksiyle kan şekeri kontrolünü sağlar. Kolestrol ve kalp hastalıkları konusunda büyük faydalar sağlar.

Yağsız yoğurt: Düşük yağlı veya yağsız yoğurt içerdiği protein ve kalsiyum ile metabolizmayı hızlandırarak sağlıklı bir şekilde yağ yakmaya ve kan şekerini düzenlemeye yardımcı olur.

Yeşil çay: İçerisinde bulunan doğal uyarıcılar kalori yakılmasına büyük katkı sağlar. Zayıflamak için en çok önerilen içeceklerden biri yeşil çaydır. Günde 3-4 bardak içebileceğiniz yeşil çay ile ortalama 90 kalori yakabilirsiniz.

Yumurta: Vücut protein içeren yiyecekleri parçalamak için daha fazla enerji harcamak zorunda olur. Bu yüzden yağ yakmada yumurta çok önemlidir ve aynı zamanda sizi tok tutar.

Su: Tüm bunların yanında yağlarınızdan kurtulmak için suyun yeri yadsınamaz. Günde içeceğiniz ortalama 2 litre su metabolizma hızını artırır ve toksinlerin dışarı atılmasına yardımcı olur.

Yaz yaklaşırken siz de fazla yağlarınızı sağlıklı şekilde yakmak istiyorsanız, bu besinleri daha sık tüketmeye özen gösterebilirsiniz. Elbette, düzenli egzersiz yapmayı ve bol bol hareket etmeyi unutmayın. 🙂

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir