diyet blog

DİYET YAPANLARIN DOĞRU BİLDİĞİ 4 YANLIŞ!

Beslenme konusunda her geçen gün yeni bilgiler ortaya çıkıyor. Birçok kişi ortaya atılan yeni bilgiler yüzünden ne yiyeceğine, nasıl besleneceğine, hangi vakitlerde ne tüketeceğine bir türlü karar verebilmiş değil. Hal böyle olunca ortada bir sürü bilgi kirliliği meydana geliyor. Peki! Nedir bu doğru bilinip de yapılan yanlışlar?

Diyet yaparken yağ tüketilmemeli midir?

Vücudumuza yağlarında önemli bir rol oynadığını unutmayalım! Diyetlerinde hiç yağ kullanmayan kişilerde; A, D, K ve E vitamini eksikliği görülmüştür.  Metabolizma düzeninin bozulmaması için bir miktar yağ tüketimi uzmanlar tarafından önerilir.

Karbonhidratsız beslenmek zayıflatır mı?

Birçok diyet programlarında ya da bireysel yapılan diyetlerde karbonhidrat içeren besinler asla tüketilmez. Oysaki bu tamamıyla yanlıştır. İnsan vücudunun karbonhidrat alımına her zaman ihtiyacı vardır.

Öğün atlamak kilo vermeye yardımcı olur!

Yapılan en büyük hatalardan bir tanesi de yapılan diyetlerde öğün atlamanın kilo vermeye yardımcı olduğudur. Sağlıklı kilo vermek isteyenler ara öğünleri mutlaka kaçırmamalılar. Küçük porsiyonlardan oluşan kuruyemişlerle (badem,ceviz), meyvelerle geçirebilirler.

Aşırı su içmek zayıflatır!

Diyet yapanların en çok güvendikleri şey sudur. Çok fazla su içerek daha çabuk zayıflanılacağı sanılır. Ne demiş atalarımız: Her şeyin fazlası zarar! Böbreklerin dışarı atamayacağı kadar su içmek, toksit etkisi yaratır. Uzmanların önerdiği şekilde günde 2-3lt su içilmesi uygun olur.

Herkese daha sağlıklı ve daha doğru bir diyet programı dileriz:)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir