MİNİK SİYAH TOHUMLAR: CHIA MUCİZESİ

Sağlıklı beslenme, hastalıklardan korunma, günlük hayatta enerjik olma ve ideal kiloya ulaşma/koruma hepimizin önemsediği ortak konular. Durum böyle olunca her geçen gün, bizim için yeni olan ama dünya tarihinde eskilere dayanan, chia tohumları gibi, “süper besin”ler bir anda popüler oluyor. Bir besinin bu kadar trend haline gelmesi elbette insanı önce şüpheye düşürse de; biraz araştırınca neden her yerde chia’lı puding ve salata tarifleri paylaşıldığına anlam verebiliyorsunuz. 🙂 Henüz denemediyseniz ön yargıları bir kenara bırakıp, chia tohumlarını daha yakından tanımaya ne dersiniz?

Maya dilinde “güç, enerji” anlamına gelen chia tohumları, asıl olarak Meksika ve Guatemala topraklarında yetişiyor. 15. yüzyılda Azteklerin tükettiği en önemli besin kaynaklarından biri olan bu tohumların sağlığa büyük faydaları var. Çok önemli bir protein deposu olan chia tohumları içinde barındırdığı yüksek oranda Omega-3 yağ asitleri, vitamin (B1, B2, B3) ve minerallerin (demir, kalsiyum) yanında aynı zamanda zengin bir lif kaynağı.

Faydaları Neler?

Günde 1-2 yemek kaşığı chia tohumu yemeyi alışkanlık haline getirerek faydalarından maksimum oranda yararlanabilirsiniz. Chia tohumları kan şekerini düzenleyici özelliğiyle şeker hastaları için büyük öneme sahip. Kolestrol ve tansiyona olan olumlu etkileri ile kalp ve damar sağlığını koruyor. Kas gelişimine katkıları ve eklem ağrılarını iyileştirici etkiye sahip olmasıyla; yorgunluk hissini azaltmada bulunmaz bir enerji sağlayıcı. Güçlü bir antioksidan olması ve bağırsakları temizleme özelliğiyle detoks için ideal. Son olarak zayıflama ve kilosunu korumak isteyenler için; suyu bünyesine çekerek jel kıvamına gelmesi ile tok tutma özelliğiyle öne çıkıyor. Kısacası faydaları arasında ne ararsanız var!

Nasıl Tüketelim?

Aslında belirgin bir tadı olmayan chia tohumlarını dilediğiniz yiyeceklere katarak tüketebilirsiniz. Başta salata ve puding olmak üzere; omletler, sebze suları, meyveli yoğurtlar bu yiyecekler arasında sayılabilir. Aşağıda önereceğimiz chia puding tarifini kesinlikle denemelisiniz.

Chia Puding Tarifi:

Malzemeler (2 kişilik):

  • 3 yemek kaşığı chia tohumu
  • 250 ml. az yağlı inek sütü (soya sütü, badem sütü veya meyveli süt çeşitleri de kullanabilirsiniz.)
  • 1 tatlı kaşığı bal
  • Tercihinize göre mevsim meyveleri (çilek, kivi, muz, üzüm gibi.)

Hazırlanışı:

Bu pudingin en büyük özelliği pişirmeye gerek olmamasıdır. Çukur bir kap içinde sütü, chia tohumlarını ve balı karıştırın. Yarım saat arayla, toplamda üç defa karıştırarak tohumların şişerken birbirine yapışmasını engelleyin. Bu sırada istediğiniz meyveleri küçük parçalar halinde doğrayın veya rendeleyin. Kaselere bir kat meyve bir kat puding olmak üzere 4-5 kat koyarak servise hazır hale getirin. Afiyetle yiyebilirsiniz. 🙂

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir