ofis_diyeti

Ofiste Diyet Yapmanın 8 Altın Kuralı

Diyet yapması en zor olan çalışanlar, her zaman ofis çalışanlarıdır. Bütün gün hareketsiz kaldıkları için gün içerisinde yediklerinden aldıkları kalorileri veremez ve bu kaloriler de vücutta depolanarak yağa dönüşür. Bir de bunun üstüne yağlı öğle yemekleri ve simitli kahvaltılar eklenince bırakın kilo vermeyi, üstüne bir de kilo alırsınız. Bu yüzden ofis çalışanlarının dikkatli bir şekilde beslenmesi gerekir. Biz de ofis diyeti yaparken dikkat etmeniz gereken 10 altın kuralı belirledik. Bu listede neler mi var? Gelin beraber bakalım.

  1. Gece güzel bir uyku çekin.

Eğer ki yoğun bir tempoya sahipseniz yeni bir güne başlamadan önce düzenli bir uyku çekin. Ortalama 7-8 saat uyumak bir çalışan için yeterli olacaktır. Bu şekilde hem güne daha zinde başlarsınız hem de gün içerisinde verimliliğiniz artar.

  1. Sabahleyin uyanınca su için.

Metabolizmanın çalışması adına yapılması gereken ilk şey sabah aç karnına su içmektir.

  1. Öğün Atlamayın.

Toplantılardı, yetiştirilmesi gereken raporlar vs. derken çoğumuz öğle yemeğini bile aklına getiremiyor. Fakat her şeye rağmen öğle yemeğini unutmamak yapılması gerekenler arasında yer alıyor. Bu yüzden kimse neden öğle yemeği yediniz diye size kızmaz.

  1. Yemeğinizi arkadaşlarınızla birlikte yiyin.

Sohbet ederek yemek yediğinizde yemeğiniz daha geç bitecek ve siz de az yiyerek daha çok doyduğunuzu hissedeceksiniz.

  1. Baharatlar en iyi diyet dostu…

Yemeklerinizi baharatlı yerseniz metabolizmanız daha hızlı çalışacaktır. Özellikle salatalarda pul biber gibi acı baharatları kullanmak hazmınızı kolaylaştıracaktır.

  1. Tuzu azaltın.

Baharatlar size ne kadar yardımcı olacaksa, tuz da bir o kadar sizin işinizi zorlaştıracaktır. Az tuzlu yemeğe kendinizi alıştırdığınız takdirde vücudunuzdaki şişkinliğin nasıl gideceğini göreceksiniz.

  1. Ofis çekmecenizde daima atıştırmalık olsun.

Özelikle yulaflı bisküviler veya fındık, badem ve ceviz gibi kuruyemişler bu konuda size yardımcı olacaktır.

  1. Kendinize bir meşgale bulun.

Boş kaldığımızda hepimiz yemeğe sarılırız. Özelikle çalışanlar için çok zor bir durum gibi gözükse de boş kaldığınız anlarda hemen kendinize ofiste bir iş yaratın ve abur cubur yemekten uzaklaşın.

Not: Bu sitede yer alan bilgiler internetten derlenmiştir. Herhangi bir hastalık durumunda ilk önce doktorunuza ve sağlık kuruluşlarına başvurunuz.

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir