Ramazanda_Beslenmek

Ramazanda Oruç Tutmayı Kolaylaştıracak 9 Altın Kural

Ramazan ayının son birkaç yıldır yaz ayına denk gelmesi ve oruç süresinin uzaması sağlıklı ve doğru bir şekilde beslenmeyi daha da ön plana çıkarmıştır. Daha sağlıklı bir ramazan ayı geçirmeniz için dikkat etmeniz gereken noktalara gelin beraber bakalım:

Sahura Mutlaka Kalkın

Sahura kalkılmadığı zaman çok sık sağlık problemleri ile karşı karşıya kalabilir ve kronik yorgunluk yaşayabiliriz. Bu nedenle mutlaka sahura kalkın. Sahura kalkmadığınızda aç kalma süresi artıyor, metabolizma hızı düşüyor, halsizlik, baş ağrısı, yorgunluk ve dikkat dağınıklığı görülebiliyor.

İftardan Sahura Kadar Bol Bol Su İçin

Vücudumuzdaki her hücre, doku veya organın doğru bir şekilde çalışması için su en temel ihtiyacımızdır. Vücuttaki sıvı miktarının %20 azalması ise yaşamsal risk oluşturur. Ramazan ayı ile su alımımız azalır bu nedenle iftardan sahura kadar geçirdiğimiz süre boyunca en az 2 litre su için.

Az Az ve Sık Sık Beslenin

Gün boyu aç kalan mideye, iftar vakti ile birlikte birden ve hızlı bir şekilde yüklenilmesi, birçok sağlık sorununa neden olacağı gibi kalp sağlığını da olumsuz etkiler. Az az ve sık sık beslenmek gerekir. Yemek yerken acele edilmemeli. İftardan uyku saatine kadar 1-2 küçük ara öğün daha yapmak metabolizmanın çalışmasına yardımcı olur.

Ana Yemek Öncesi 5-10 Dakika Ara Verin

İftar saati ile birlikte orucunuzu su ve hurmayla açın. Ardından çorba veya salata gibi hafif besinlerle iftara devam edin. Ana yemeğe geçmeden önce 5-10 dakika ara verin ve sofradakilerle sohbet edin. Ana yemek olarak ne tüketirseniz tüketin mutlaka yanında yoğurt, ayran veya cacığa yer verin.

Her Gün Tatlı Yemeyin

Tulumba, lokma ya da baklava… Ramazan ayında genellikle daha çok tüketmeyi sevdiğimiz bu hamurlu tatlıları tüketmeyin. Bu tatlılar yerine meyve, meyve tatlıları veya güllaç tercih edin. Yemekten 1-2 saat sonra her gün olmamak kaydıyla bu tatlıları tüketebilirsiniz.

Tuzlu ve Yağlı Yemek Yemeyin

Yapılan en büyük yanlışlardan biri de sahurda yenilen kızartmalar… Ayrıca yenilen turşular, sucuk vb. gıdalar da gün içerisinde daha fazla suya ihtiyaç duymanıza neden olacaktır. Kızartma veya tuzlu besin tüketmeniz gün içinde çok susamanıza, su tüketemediğiniz için de tansiyon ve ödem gibi sağlık sorunlarına yol açabilir.

Sahurda Kahvaltılık Tüketin

Kızartma, yumurtalı ekmek veya yağda kızarmış börekler… İçerisindeki yağ oranları nedeniyle tüketilmesi önerilmemektedir. Bu nedenle sahurda yağlı ve kalorili ağır yemekler yerine hafif kahvaltılıkları tercih edin. Haşlanmış yumurta, zeytin vb. kahvaltılıklar gün boyu tok kalmanıza yardımcı olacaktır.

Çay İçin Ama Bitki Çayını Tercih Edin       

İftar ve sahur sırasında sonrası sohbetlerin vazgeçilmezi çayın yerine bitki veya yeşil çayı tercih edin. Bu çaylar hem sıvı alımınızı destekler hem de sindirim sisteminizi düzenlemeye yardımcı olur. Tarçınlı çay ise, kan şekerinizi düzenlemede yardımcı olmaktadır.

İftar Sonrası Mutlaka Yürüyüş Yapın

Yürüyüş dediysek de öyle uzun maratonlar değil… Yediklerinizi hazmetmek ve sahura midenizi hazırlamak için yarım saat hafif tempoyla yapacağınız yürüyüşler hem kilo almanızı engelleyecek hem de metabolizmanızın daha düzgün bir şekilde çalışmasını sağlayacaktır.

 

Not: Bu sitede yer alan bilgiler internetten derlenmiştir. Herhangi bir hastalık durumunda ilk önce doktorunuza ve sağlık kuruluşlarına başvurunuz.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir