24.06-blog

RAMAZANDA SAĞLIKLI VE FİT KALMANIN 9 PÜF NOKTASI

Ramazan ayında her dört kişiden birinin kilo alma problemi yaşadığını biliyoruz. Uzun süre hareketsiz kalmak, spora vakit ayıramamak ve geç saatlerde yüksek kalorili yemekler yemek kilo almanıza neden olur. Yeterli ve dengeli beslenmek ramazan ayında da oldukça mümkün. Bayrama daha zinde, fit ve neşeli girmek için sağlıklı ve fit kalmanın püf noktalarını hazırladık.

  • Oruçlu olduğunuz günlerde ağır spor antrenmanlardan kaçının.
  • İftardan sonra en az 30 dakika ağır tempolu yürüyüşler yapın.
  • İftarda yüksek karbonhidrat içeren besinlerden kaçının.
  • Protein, karbonhidrat ve yağın her birini içeren besinlerden oluşan besinler tüketin.
  • Günde en az 2 litre su içmeyi ihmal etmeyin.
  • Yüksek şeker içeren tatlılardan uzak durun.
  • Oruçlu olunacağı için kafein içeren içeceklerden uzak durun. (Kahve ve çay)
  • Özellikle sahurda bol miktarda lif içeren besinleri tercih edin. (Tahıl, kurubaklagil ve sebzeler)
  • Vitamin ve mineral alımını mutlaka desteklemelisiniz.

Daha sağlıklı ve formda bir ramazan ayı geçirmeniz dileğiyle:)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir