Sabah insanı 3

Sabah Kalktığınızda Mutlu Olabilmenin 7 Yolu

Kendinizi sabah insanı olarak düşünebilir misiniz? Yapılan uluslararası çalışmalar sabah insanlarının güne daha mutlu başladıklarını ve sağlıklı olduğunu gösteriyor. Fakat gününüzün daha dengeli ve üretken geçmesini istiyorsanız sabah insanı olmak zorunda değilsiniz.

Sabahları ne zaman erken kalkmak istersiniz? Cevabı duyar gibiyiz: Sadece o gün içinde sabırsızlıkla yapmayı beklediğimiz bir etkinlik varsa… İstemediğiniz bir işe gitmek için hazırlanmaksa bir çalışanın erken kalkmak istememesinin en büyük sebebi… Fakat mutlu bir şekilde uyanmak ve güne mutlu devam etmek edineceğimiz 7 yeni sabah alışkanlığı ile mümkün olabilir.

1. Kendinize kibar davranın

“Dün akşam çok yemek yedim, dün yaptığım toplantı hiç iyi geçmedi.” veya “Hayatımda hala istediğim yere gelemedim.” vb. negatif düşünceler güne kötü bir başlangıç yapmanıza neden olur. Bu düşünceler yerine kendinize karşı kibar olun ve dün neleri başardığınızı düşünerek sevecen olmayı deneyin.

2. Vücudunuzun iç sesini dinleyin

Sabahları mutlu ve sağlıklı olmak için katı rutinler belirlemek yerine, o gün ki vücut durumunuzu düşünün ve onun sizi yönlendirmesine izin verin. Örneğin; bu sabah iyi hissediyorsanız kendinize taze sıkılmış bir portakal suyu hazırlayabilirsiniz veya birkaç dakika daha kestirerek kendinizi şımartabilirsiniz.

3.Ne istemediğinize değil ne istediğinize odaklanın

Bugün ne yapmak istediğinize odaklanarak başarmak istediklerinizi kafanızda belirleyin. Bu şekilde zamanınızı boşa harcamazsınız.

4. Dün dündür, bugün bugün 🙂  

Çoğu insan sabah kalktığında dün yaşadığı problemleri, yaptığı hataları gözünün önüne getirebiliyor. Bunun yerine dün yaşadığınız problemleri dünde bırakın ve yeni bir güne başlarken bu yaptıklarınızı kafanızdan çıkartın. Ayrıca gün sonunda başınızı yastığa koyduğunuzda kendinize şunları söyleyebilirsiniz: Bugün elimden gelenin en iyisini yaptım ve yarın daha da iyisini yapacağım. Bu düşünceyle ertesi sabah kalktığınızda yeni bir güne daha tazelenmiş başlayabilirsiniz.

5. Yapmak istediklerinizi sıraya koyun

Yataktan kalktığınızda yapılacak birçok işin sizi beklediğinizi düşünebilir ve bu işler arasında daha ofise gitmeden stresli bir gün geçireceğinizi düşünürsünüz. Birden fazla işi yapmak için kendinizi bölmek belki de yapacağınız en büyük hatalardan biridir. Çünkü bu sizi yormanın yanı sıra yaratıcılığınızı köreltir. Bu şekilde çalışarak elinizdeki işlere odaklanamazsınız. Bu nedenle sabahları kalktığınızda bu sorunu yaşamamak için işlerinizi bir not defterine veya ajandaya yazın. İşleri bitirdikçe üzerlerine çizik atın ve gün sonunda ne kadar etkili çalıştığınızı görün.

6. Kendinize anahtar sorular sorun

Güne daha odaklanmış ve günü daha üretken bir şekilde geçirmek için kendinize birkaç soru sorun. Steve Jobs çalıştığı 33 yıl boyunca her sabah aynada kendine bu soruyu sormuş:  “Ya bugünüm son gün olsaydı ne yapardım? Yaşayacağım daha uzun yıllar yok ve bir şeyleri değiştirmeye ihtiyacım var.” Siz de bu şekilde hayatınızı daha stratejik bir şekilde yaşayabilir ve daha çok şey başarabilirsiniz.

7. Yapmak zorunda olduğunu değil ne yapmak istediğinizi belirleyin

Mutlu ve sağlıklı bir insan olmak için yapılacaklardan biri de sizi rahatsız hissettiren ve zorla yaptırılmak istenen şeylerden uzak durmak… Eğer bu durum sizin zorunda olduğunuz bir iş ise birkaç dakika bu işten uzaklaşmaya çalışın ve kısa bir süre sonra bunun biteceğini düşünün. Gerçek mutluluğu bulacağınız bu uygulama ile sosyal baskıdan bir nebze olsun uzaklaşabilirsiniz. Unutmayın gerçek mutluluk kendiniz için neyin doğru olduğunu düşünerek yaptığınızdır. Kendinize güvenmek ise yapmak istediklerinize kolayca ulaşmanızı sağlar.

 

Not: Bu sitede yer alan bilgiler internetten derlenmiştir. Herhangi bir hastalık durumunda ilk önce doktorunuza ve sağlık kuruluşlarına başvurunuz.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir