uyku düzeni blog

SAĞLIKLI BİR UYKU DÜZENİ İÇİN YAPILMASI GEREKENLER

Uzun süren bayram tatili uyku düzenimizi değiştirmiştir elbet. Sabahları erken kalkmaların yerini, gece geç yatıp geç kalkmalar aldı bir süre. Haliyle uyku düzenimiz de bu şekilde bozulmuş oldu. Tam tatile alışmış derken tatilin sonlanmasıyla birlikte uyku düzenimiz bozuldu. Uyku düzenimizin bozulması beden sağlığımızı da olumsuz yönde etkiledi. Peki! Sağlıklı bir uyku düzeni için ye yapılmalı?

  • Düzenli egzersiz yapmak uyku düzenine yardımcı olur. Spor yapanlar kas gelişimi için uyku düzenine önem verirler. Çünkü büyüme hormonları uykuya geçtiğimiz zaman salgılanmaya başlar.
  • Saatlerce televizyon izlemek, telefonda ve bilgisayarda çok fazla vakit geçirmek ve özellikle sindirimi zor olan yemeklerin geç saatlerde tüketilmesi geç saatlerde uyumanıza neden olur. Bu nedenle sabah kalkışlarda büyük zorluk yaşanır.
  • Özellikle akşam yemeklerinden sonra kafein içerikli içeceklerin tüketilmesi konusunda dikkat edilmeli.
  • Yatmadan önce ılık bir duş, ılık bir bardak süt ve hafif bir müzik uykuya geçmek için size yardımcı olabilir. Ruhunuzu gevşetici aktiveteler yapmak daha rahat bir uyku için oldukça önemlidir.

Uyku problemleri biyolojik temele dayanabilir. Eğer uyku probleminiz ciddi boyutlarda ise doktora ya da uzmana başvurunuz.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir