3

SAHURDA NELER YENMELİ?

Özellikle son yıllarda Ramazan’ın yaz aylarına denk gelmesiyle birlikte sahurda doğru beslenme daha önemli hale geldi. Vücudumuz, sıcak havalarda fazla su kaybettiği için çok fazla enerji kaybediyor; dolayısıyla halsiz ve yorgun düşüyor. Peki daha rahat bir Ramazan geçirmek için sahurda ne tüketmeli? Hem gün boyu enerji verecek hem de uzun süre tok kalmamızı sağlayan besinler hangileri?

Ceviz ve badem mucizesi!

Ceviz ve badem sindirimi kolay ve uzun süre tok kalmanızı sağlayan besinlerdendir.

Karbonhidrat, protein, yağ, vitamin ve mineral bakımından zengin ve ayrıca glisemik indeksi düşük bir gıda olduğundan açlık hissiyatınızı en aza indirir. Sahur vakitlerinde bir avuç ceviz ve badem daha uzun süre tok kalmanıza yardımcı olur. Ayrıca ceviz ve badem yüksek oranda doymuş yağ içerdiğinden oruçlu olduğunuz vakitlerde kan şekerinizi de dengeler.

Kaliteli protein kaynağı yumurta!

Yumurta içerdiği yüksek protein oranıyla uzun süre tok kalmanızı sağlarken aynı zamanda gün boyunca kendinizi enerji dolu hissetmenizi sağlar. Beslenme uzmanları sahur sofralarınıza mutlaka 1 adet yumurta eklemeyi öneriyor.

Muz

Muz, besin değerleri oldukça yüksek bir meyvedir. Bilindiği gibi ara öğün olarak da tüketilen muz, vücuda enerji verir. İçerdiği yüksek orandaki lifler sayesinde gün boyu tok kalmanızı yardımcı olur. Sahur sofralarınıza meyve olarak tüketebileceğiniz yüksek karbonhidrat içeren muzu ekleyebilirsiniz.

Not: Uzmanlar, gün boyu susuz kalınacağından sahurda 4-5 bardak su tüketiminin ihmal edilmemesini tavsiye ediyor.

Güzel bir Ramazan ayı geçirmeniz dileğiyle.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir