Tarçın Tüketmeniz İçin 7 Sağlıklı Neden

Tatlıların, kurabiyelerin, keklerin, bozanın, sahlebin can dostu, mis kokulu baharat: Tarçın.

Bu dostluğun sebepleri sadece tat veya kokuyla sınırlı değil. Tarçının güzel tadının ve kokusunun yanında sayılamayacak kadar çok faydası var. Şimdi bu faydalardan bahsedelim:

  1. Son yıllarda çayı oldukça fazla tüketilen tarçın, kan şekerinin ve kolesterolü düşürmeye yardımcı. Kan şekeri düşük olanlar tarçın tüketimi, konusunda dikkatli olmalılar. Çünkü tarçın kan şekerini düzenlemiyor, düşürüyor.
  2. Kanı biraz da olsa sulandıran tarçın, kalp ve damar hastalıklarına karşı oldukça önemli bir baharattır.
  3. Bilimsel pek dayanağı olmasa da, psikologlar tarafından hastalara tavsiye edilen tarçın, sakinleştirici görevini başarıyla yerine getiriyor.
  4. Yorgunluğa da iyi gelir.
  5. Bağırsaklarda oluşan nitrozamin adı verilen kanserojen maddelerin oluşumuna engel olur.
  6. Mide ve bağırsakla ilgili sistemleri harekete geçirerek, şişkinliği önler.
  7. Antioksidan görevi de gören tarçın, vücudumuzun direncini artırır.

Tüm bu faydalara rağmen unutulmamalıdır ki, her besinde olduğu gibi, fazla kullanımı vücudumuz için zararlıdır.

 

Not: Bu sitede yer alan bilgiler internetten derlenmiştir. Herhangi bir hastalık durumunda ilk önce doktorunuza ve sağlık kuruluşlarına başvurunuz.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir