kolaj2 (1)

Vücudumuz için Besleyici 8 Madde

Yediğimiz yiyecekler sağlımızı korumak için her zaman büyük bir öneme sahip. Bilinçli bir tüketici olarak ne yediğimizi bilmek ise daha büyük bir mesele… Zengin mineralli ve vitaminli ürünler tüketmek bize yarar sağlamanın yanında kendimizi daha mutlu hissetmemizi sağlıyor. Bir süreliğine de olsa hayatın endişesinden uzaklaştırıyor.

Peki bu yiyecekler bizim modumuzu nasıl değiştiriyor? Araştırmalar gösteriyor ki: Kalsiyum, magnezyum, krom, folik asit, demir gibi maddeleri içeren gıdaları tüketen insanlar daha uzun süreli kendilerini mutlu hissediyor ve hayata dair daha az endişe duyuyorlar.

Kalsiyum

En verimli minerallerden biri olan kalsiyum, kuvvetli kemik yapısı ve sağlıklı kan damarlarına sahip olmamıza yardımcı oluyor. Ayrıca kalsiyum diyabet hastalığına yakalanma riskini de azaltıyor.

Kalsiyum İçeren Yiyecekler

Kara lahana, lor peyniri, yoğurt, süt, lahana

Krom

Vücuttaki insülin miktarını dengede tutmak için önemli minerallerden biri olan krom, şekere bağlı yüksek veya düşük kan şekeri problemini çözmede yardımcı olmaktadır. Ayrıca krom beyindeki serotonin, noradrenalin ve melatoini arttırdığı için depresyon tedavisi olan hastalara da önerilmektedir.

Krom İçeren Yiyecekler:

Brokoli, üzüm suyu, patates, hindi göğsü

Folik Asit

Folik asit veya B9 olarak bilinen vitamin,  vücutta yeni hücreler oluşturarak vücuttaki serotin dengesini sağlamaktadır. Serotinin en büyük faydası ise beyin hücreleri arası iletilerin doğru bir şekilde iletilmesidir. B12 vitamini ile birlikte depresyon tedavilerinde kullanılan folik asit bir nevi antidepresan olarak bilinmektedir.

Folik Asit İçeren Yiyecekler:

Ispanak, börülce, Brüksel lahanası, avokado

Demir

Demir minerali ise oksijeni kaslara ileterek enerji seviyesini arttırmada bize yardımcı olmaktadır.

Demir İçeren Yiyecekler:

Yulaf ezmesi, soya fasulyesi, mercimek, kırmızı et, hindi

 D Vitamini

Bağışıklık sistemimizi arttıran D vitamini hücrelerin büyümesine yardımcı olmaktadır. Yapılan araştırmalarda kapalı alanlarda uzun süre vakit geçirenlerin ve buna bağlı olarak güneş ışınlarından yoksun olanların vücutlarında D vitamini eksikliği olduğu görülmüştür. Bu problem ise D vitamini yönünden zengin olan ürünleri tüketerek çözülebilir.

D Vitamini İçeren Yiyecekler:

Yumurta, somon, mantar ve süt  

B12 Vitamini

Vücuttaki alyuvarların üretimi için önemli bir vitamin olan B12, kısa süreli yorgunlukların olmasını engellemektedir. Doğal olarak kırmızı et, yumurta, hayvansal ürünlerde bulunan B12, vejetaryenler için eksikliğinin giderilmesi zor vitaminlerdendir.

B12 İçeren Yiyecekler:

Alabalık, somon, kaşar peyniri, mozzarella peyniri ve ton balığı

Omega-3

Zihin sağlığı açısından önemli bir vitamin olan Omega-3 beynin kapasitesini %18’e kadar arttırmaktadır. Vücudumuz doğal olarak Omega-3 üretemediğinden dışarıdan alınan besinlerle bu eksiklik giderilmektedir.

Omega-3 İçeren Yiyecekler:

Chia tohumu, somon, brokoli, ıspanak

Magnezyum

Magnezyum vücut sağlığı açısından 300 farklı role sahiptir. Eksikliği sinirlilik, yorgunluk, zihinsel karışıklık ve strese neden olabilir.

Magnezyum İçeren Yiyecekler:

Badem, ıspanak, kaju, yer fıstığı, soya fasulyesi

 

Not: Bu sitede yer alan bilgiler internetten derlenmiştir. Herhangi bir hastalık durumunda ilk önce doktorunuza ve sağlık kuruluşlarına başvurunuz.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir